زندگی زیبا...

زندگی زیبا...

وبلاگ شخصی مهدی چابک
زندگی زیبا...

زندگی زیبا...

وبلاگ شخصی مهدی چابک

دانشگاه روزبهان

 

نمیدونم منِ دانشجو تا چه حدی در به ارتقاء رسوندن سطح علمی کلاس و دانشگاه خودم نقش دارم

ولی میدونم در حال حاضر دانشگاه های ما به فضای علمی خیلی شبیه نیست!

 

فضایی که باید پرباشه از گفتگو و مشارکت در بحث ها توسط دانشجوها و همچنین ارائه اطلاعات بروز و کاربردی توسط اساتید و حتی خود دانشجویان و ...

دانشگاه مکانی مقدسه همانند دبستان و دبیرستان و ...

هرجا که سخن از آموزش میاد باید از معلمین گفت و معلم جایگاه بزرگی در اعتقادُ باور و دینمون داره.

متاسفانه اونقدر منِ دانشجو و همچنین استادها به دغدفه های اجتماعی و فرهنگی خودمون فکر می کنیم به وظایف و اهداف خودمون رو فراموش می کنیم.

وظیفه استاد اینه که کلاس رو به سمت دانش محور بودن بکشونه و از دانشجوها بخواد که سطح علمی خودشون رو به سطح علمی کلاس ارتقاء بدن نه اینکه به کم شدن جزوه و ... بسنده کنن

 

متاسفانه منِ دانشجو تنها زمانی به استادم مراجعه می کنم که ازاو نمره ای بخوام یا به فکر گذروندن اون درس باشم! ، هرچی به انتهای دوران تحصیلیم نزدیک تر شدم بیشتر حسرت گذشته و فرصت هایی که درکنار استادام داشتم رو میخورم..ولی هیچ وقت برای تلاش دیر نیست..

 

نمیشه به دانشجویان فعلی خرده و ایراد گرفت متاسفانه به مرور زمان تعارف و ارزش ها و اهداف از تحصیل و دانشگاه و ... تغییر کرده

ما دانشجوها خودبه خود به این شکل در نیومدیم بلکه این تیپ و این فرمی که داریم به ما تحمیل شده!

از محیط اجتماعی مون..از جامعه از اطرافیان از دانشجویان تنبل ترم های بالاتر

از فرهنگ مون...

از دینی که , وارونشُ رواج دادن!

...

 

ما دانشجو ها تا چند وقته دیگه خیرسرمون دارای تخصصی میشیم ، فارغ تحصیل دانشگاه

ولی اکثرمون فاقد از تخصص اجتماعی و اطلاعات بروز علمی که بتونیم در فعالیت های عملی ازون ها استفاده کنیم ، وارد اجتماعی میشیم که نه به ما و نه تنها به تخصص ما محتاج نیستن...!

چه بر سر ما خواهد آمد ...!

 


پ ن :

نمی دونم چی شده که انگشتام خیلی با این کیبورده حال میکنن! راستشُ بخوای اصلا از تایپ کردن زیاد با لپتابم بدم میاد!

حالا از فرصت استفاده میکنم بیشتر می نویسم..

کمی از سردرآوردن من به دانشگاه روزبهان ساری بنویسم :

من مقطع کاردانی رو در موسسه ساریان ساری سپری کردم که واقعاً نمیدونم چطور هنوز این موسسه سرپا هست!

برای کنکور کمی خوندم و ی دانشگاه خوب به نام آبادانی و توسعه روستاهای همدان قبول شدم که واقعاً از نظر علمی اون دانشگاه رو تحسین می کنم ، ولی به دلایل بسیاری میخواستم برگردم ساری

بعد ی ترم با ی نفر از دانشگاه روزبهان ساری جابجایی کردم.

حالا دلایل به ساریان نرفتنم خیلی معلومه برای جی!

دانشگاه روزبهان شاید با سایر موسسات آموزش عالی از نظر علمی تفاوت زیادی نداشته باشه ولی فکر کنم خدماتی که به دانشجوها ارائه میده کمی بهتر باشه مثلاً خود من وقتی دانشگاه هستم ی پام سالن مطالعه و ی پا دیگم دارم از وای فای دان استفاده می کنم ( مفید)

و البته کمی ترو تمیزتره ولی آموزش و تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب واحد غیره ...مثل اکثردان ها مثل صف بعضی نونوایی ها میمونه!

البته نمیشه از ساختمون شیک روزبهان هم گذشت :


 


پ ن 2:

البته به تمامی دانشجویانی که تازه کنکور دادن و بدنبال یک دانشگاه خوب واسه ادامه تحصیلشون در مقاطع و رشته های مختلف و از جمله کاردانی به کارشناسی و یا ارشد هستن پیشنهاد میکنم بین موسسات غیرانتفاعی، روزبهان رو انتخاب کنن

چون از سایر موسسات از نظر علمی و همچنین امکانات و امور دانشجویی در سطح بالاتری قرار داره